Balis (I)   Leave a comment

Planuojant kelionės maršrutą buvau skeptiškai nusiteikęs dėl Balio. Įsivaizdavau, kad ten tik prašmatniais vakarietiškais viešbučiais apstatyti paplūdimiai ir nėra ten ką labai pamatyti, geriau laiką kitoms Indonezijos vietoms paskirti. Gal dėl tokių mažų lūkesčių Balis galiausiai paliko tokio gerumo įspūdį, kad net norėtųsi vieną dieną ten sugrįžti (ko negalėčiau pasakyti, tarkime, apie Džakartą).

Iki Balio iš Surabajos vykom trimis transporto rūšimis: traukiniu, keltu ir autobusu. Visus juos suderina traukinių kompanija, nereikia pačiam per daug kažkuo rūpintis. Pirmiausia tenka naktį praleisti traukinyje, kuris išvyksta apie 22 val., bet kažkodėl po pusvalandžio sustoja ir gal pusantros valandos stovi nieko nedarydamas. Galvojom, kad gal koks gedimas, bet vietiniai keleiviai ramūs, traukinio darbuotojai irgi nepanikuoja, tai nusprendėm, kad tikriausiai toks tvarkaraštis.

_IGP7366

Vagonai, beje, labai praktiški, su elektros lizdais ir patogiom sėdynėm. Čia aukščiausia klasė, bet bilieto kaina nuo žemesnių ne ką tesiskyrė. Vėliau išbandėm ir vidurinę. Tarp jų didelio skirtumo nėra, tik pastarojoje sėdynės neatlošiamos.

Paryčiais buvome jau visai netoli sąsiaurio, skiriančio Javą nuo Balio.

_IGP7356

Atvykus į paskutinę stotelę persėdom į autobusą ir netrukus su juo įvažiavom į gan didoką keltą, nuo kurio atsiveria štai tokie uosto vaizdai:

_IGP7371

Po kelto paskutinė gal keturių valandų atkarpa autobusu jau pačio Balio keliais. Bevažiuodami užkandžiaujam už delną didesniais duonmedžio traškučiais. Skonis beveik kaip keptos duonos.

_IGP7387

Veža bananus su apsauga.

_IGP7389

Įvažiuojam į didžiausią Balio miestą Denpasarą.

_IGP7393

Pirmos valandos Denpasare buvo nei šis, nei tas. Iš pradžių ieškojom, kur nusipirkti bilietus grįžimui atgal į Javą už kelių dienų. Nė viena kelionių kompanija negalėjo nieko padoraus pasiūlyti. Tada bandėm patekti į vieną iš šešių miesto autobuso stočių, iš kurios vykstama Javos kryptimi. Ten irgi betvarkė, nieko konkretaus neįmanoma sužinoti. Pats transportas mieste chaotiškas, daugybė kamščių, tad pratęsti paieškas nebuvo nei laiko, nei noro. Galiausiai neapsikentę atsisakėm minties keliauti žeme ir kitą dieną internetu nusipirkom skrydį, kuris kainavo lygiai tiek pat, jeigu ne pigiau, nei autobusas.

Denpasare tiek ir teužsibuvom – apie pusdienį. Jau vakarėjant sėdome į nedideli autobusiuką čia vadinamą bemo ir po gero pusvalandžio buvome nedideliame miestelyje Ubud, kuris gerokai pataisė pirmus nekokius Balio įspūdžius. Gavome nebrangiai namuką prie ryžių lauko ir vietoje planuotų poros dienų prabuvome tris.

_IGP7403

Ubudas gan turistinė vieta, bet ne per daug, kad erzintų. Norint pailsėti, galima laiką leisti labai tingiai ir ramiai. Norint kažką pamatyti, yra kur aplinkui pasivaikščioti, o vakarais vyksta tradicinės muzikos koncertai. Viešbučiai paprastai siūlo ir įvairius turus autobusu iki kalnų, ryžių terasų ar kitokių vietų.

_IGP7408

_IGP7426

Balis išsiskiria Indonezijoje tuo, kad čia ne musulmoniška, bet hinduistinė kultūra. Ubude tai pajausti labai lengva. Visų pirma dėl architektūros…

_IGP7404

_IGP7431

_IGP7427

_IGP7441

…o visų antra, dėl ant kiekvieno kampelio dėliojamų aukų visokioms dvasioms ir dievams.

_IGP7406

Aukas maloniai priima vietiniai gyvūnai, ypač šunys :-)

_IGP7707

Apsipirkinėjimo gerbėjus galiu nudžiuginti, kad Ubude taip pat netrūksta ir parduotuvių. Jose derėkitės su ugnele, nes kainas galite sumažinti trigubai, o gal ir daugiau.

_IGP7436

_IGP7442

Mes taip pat likome labai patenkinti, kad Ubude yra net keli vegetariški restoranai, o turgeliuose – įvairiausių vaisių.

Tradicinis patiekalas nasi goreng:

_IGP7619

Keptos fermentuotos sojų pupelės tempe:

_IGP7625

Restoranėlis, į kurį ėjome kasdien dėl jo nuostabių pyragų:

_IGP7613

Skaniausias atradimas – stambiojo duonmedžio vaisiai. Pirkome, kai tik pasitaikydavo proga. Jie būna labai dideli, iki 20-30kg svorio. Čia tik maža skiltelė.

_IGP7628

Parduotuvėse galima rasti ir jau išskaidyto:

_IGP7454

O mes bevaikščiodami radom dar ir tebenokstantį:

_IGP7702

Skanumynais ir pabaigsiu, bet dar liko Ubudo pakankamai kitam įrašui :-)

Posted 2014/05/15 by linasd in Indonezija

Tagged with

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )