Kalimantanas (2): gilyn į parką   3 comments

Didžioji dalis laiko tris dienas būnant Tandžungputingo parke prabėgo klotoke – laive-restorane-namelyje. Klotoku laivą vadiną dėl jo dvitakčio variklio, skleidžiančio „klot, klot, klot“ garsą; lietuviškai tikriausiai išsiverstų kaip „pupsikas“ :-)

_IGP7058

Pirmame laivo aukšte gyvena jo komanda (kapitonas, jo padėjėjas, virėjas ir gidas), o antrasis paliekamas turistams. Priekyje yra suoliukai, kur gali sėdėti ir dairytis į šonus, viduryje aikštelė lovai, o kitame gale stalas.

_IGP6322

Laivelis nedidelis, bet visiems vietos daugmaž pakankamai. Tiesa, plaukiant matėsi ir didesnių klotokų, kur sutelpa trys ar keturi turistai.

Jeigu labai paprastai apibūdinti kelionę klotoku, tai tiesiog plauki, valgai, sustoji pakeliui prieplaukoje, kur pavaikštai po mišką, o vakare iki ryto prisišvartuoji žolynuose prie kranto. Visą eiga šiek tiek pasitardamas sureguliuoja gidas, pačiam niekuo rūpintis nereikia.

_IGP6078

Iš Kumai uosto išplaukėm apie 10 val. ir netrukus įsukome į mažesnę upę. Ant „sąnkryžos“ laukė orangutango paminklas.

_IGP6071

Iš pradžių pakrantėje tik didokos palmės, nes netoli vandenynas ir jos vienintelės mėgsta sūrų vandenį.

_IGP6081

Vėliau vandeniui gėlstant atsirado daugiau įvairovės.

_IGP6160

Įlindus giliau į parką aptikome ir pirmą didnosių beždžionių šeimyną.

_IGP6112

_IGP6144

_IGP6150

_IGP6156

Valgo jos, valgom ir mes.

_IGP6104

Anksčiau minėti vandens špinatai.

_IGP6105

Pakeptos fermentuotos sojų pupelės.

_IGP6107

Po pietų sustojame prie pirmo tako į džiungles. Paliekame klotoką ir einame pasivaikščioti.

_IGP6164

_IGP6165

_IGP6189

Skruzdėlės doroja žiogą-lapą.

_IGP6197

Pirmas orangutangų ženklas – kas naktį jų sukamas lizdas.

_IGP6192

Po kilometro kito prieiname maitinimo platformą. Jų parke yra gal penkios-šešios, kur kasdien atneša bananų, cukranendrių ir kitokių skanėstų. Iš vienos pusės platformos reikalingos į laisvę paleistiems išgelbėtiems gyvūnams, kurie dar patys nemoka susirasti pakankamai maisto. Daugiausia tarp jų orangutangų, atvežtų iš iškirstų miškų, alyvpalmių plantacijų ir pan. Iš kitos pusės, platformos pritraukia turistus, nes beveik garantuoja, kad jie pamatys iš tolo įvairių gyvūnų. Tarsi abipusė nauda.

Visi gyvūnai gali laisvai klaidžioti po visą parką, kurio dydis panašus į Marijampolės apskritį (4150 km2). Kai miške daug vaisių, į platformas beveik niekas neateina. Kai vaisių mažiau, ateina daugiau. Kai kurie gyvūnai mėgsta patys ateiti arčiau žmonių. Kiti leidžia laiką gilumoje. Kaip kam labiau patinka.

Grįžtant prie pirmos aplankytos platformos, į ją atėjo tik vieną orangutangė su vaiku, nes kovo mėnesį ir taip daug visko miške.

_IGP6224

Pasigriebė kekę bananų, įkopus į medį suvalgė, grįžo dar vienos kekės ir nušlamėjo į miško gilumą.

_IGP6238

Be orangutangų medžių kamienais laipiojo ir mažulytės voverytės. Tikriausiai jos irgi ateina bananais pasivaišinti.

Kitu taku grįžom iki upės, praeidami pro parko administraciją. Turistų srautais ji nepasinaudoja, nebuvo nei suvenyrų parduotuvės, nei įdomių paaiškinimų apie parką.

_IGP6245

Jau vakarėjant (temt pradeda apie 17 val.) dar paplaukėm gilyn į parką. Užtikom du didnosių medžius-miegamuosius.

_IGP6258

_IGP6272

Labanakt, klotoke.

_IGP6250

Posted 2014/03/28 by linasd in Indonezija

Tagged with ,

3 responses to “Kalimantanas (2): gilyn į parką

Subscribe to comments with RSS.

1. Labai gražios nuotraukos.

2. Koks skonis vandens špinatų? Arti jūržolių ar nelabai? Klotokas įskaičiuotas į visą tą 880lt? Sakyčiau visai gerai ten tas staliukas su maistu nuteikia – plauki, valgai, grožiesi gamta :)

Jevgenijus S.
    • Špinatai kaip kokios patroškintos salotos, nėra jokio jūržolių skonio. Į kainą įskaičiuota viskas nuo-iki. Per tas tris dienas daugiau nei vienos rupijos neišleidom, išskyrus pačioje pabaigoje arbatpinigių palikimą klotoko komandai. Po visko liko įspūdis, kad tie 880lt gan teisinga kaina, neatrodo per daug :-)

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )