Saravakas (2)   Leave a comment

Bako parke yra viena iš geriausių galimybių Saravake pamatyti didnoses beždžiones. Jomis buvom susidomėję ne tik mes, bet ir kartu tądien buvę australai, todėl pasirinkome miško taką netoli pajūrio, mangrovių. T.y. tokių vietų, kur didnosės mėgsta leisti laiką. Einant į priekį žvalgėmės į kairę ir dešinę, bet nieko šlamančio medžiuose nepastebėjome. Gal kad visą rytą lijo, o gal ir dėl kažko kito miškas atrodė visai ramus. Truputį nusivylėm ir buvom beprarandą viltį, kad grįžimas bus įdomesnis. Bet… pusiaukelėje kažkas sutraškėjo vienur, kažkas kitur ir geriau įsižiūrėjus tarp medžių išryškėjo ne viena ir ne dvi didnosės. Visai nekreipdamos į mus dėmesio jos užsiėmė savo veiklom: skabė lapus, graužė žievę, šokinėjo nuo šakos ant šakos ar šiaip sėdėjo ir dairėsi į šonus.

_IGP8505

_IGP8518

_IGP8548

_IGP8570

_IGP8619

Argi ne mieli žvėriukai? :-) Gyvena didnosės tik Borneo saloje ir yra priskiriamos prie nykstančių gyvūnų, nes kertami joms tinkami miškai. Daugiau kitų darytų nuotraukų galite rasti kad ir Flickr puslapyje, paieškoje įvedus „proboscis monkey“.

Iš pritemusio miško išlindome į saulėtą dieną ir grįžome atgal prie parko pastatų. Praėjome pro prieplauką, į kurią ryte mus atplukdė. Dėl atoslūgio ten telikusi tik nedidelio upelio vaga, o ant smėlio bėginėja krabukai.

_IGP8630

_IGP8631

_IGP8633

_IGP8645

_IGP8636

Netoli centrinio pastato įdienojus prisirinko dar daugiau šernų:

_IGP8649

_IGP8705

_IGP8710

Aplink pristatyta nedidelių namukų, kuriuose galima likti parke kelioms dienoms. Aplink juos zuja makakos, ne tik išsiprašydamos sau ką skanaus gražiuoju, bet ir perkuisdamos šiukšles arba įlįsdamos į kambarius pro neužrakintus langus.

_IGP8763

_IGP8790

_IGP8805

_IGP8812

_IGP8831

Kiek pavaikščiojus aplinkui buvo jau pats laikas grįžti atgal į Kučiną. Išlindom į paplūdimį, kur priplaukė mūsų valtininkas ir netrukus sėdėjom prieplaukoje, laukdami autobuso į miestą.

_IGP8681

_IGP8844

_IGP8866

_IGP8868

_IGP8888

Vėl prasidėjo nuotykiai su malaizietišku transportu. Pagal tvarkaraštį autobusas turėjo atvažiuoti už keliolikos minučių, bet pasirodė už valandos ir pajudėjome gal dar už pusvalandžio. Būtų nieko tokio, jeigu aš nebūčiau sutaręs susitikimo. Jį planuodamas specialiai užmečiau papildomai pusantros valandos, tikėdamasis vėlavimų, bet net ir tiek nepakako ir galiausiai teko susitikimą atšaukti. Vietoje to liko laiko užeiti dar kartą pavalgyti falafelių ir pavaikščioti po Kučiną.

_IGP8898

_IGP8899

_IGP8900

_IGP8903

_IGP8902

_IGP8905

Driežiukai, kurie daug kur lauke ir ne tik lauke ant sienų laksto.

_IGP8921

Kitos dienos ryte palikome Kučiną ir patraukėme link už kelių šimtų kilometrų esančio Sibu miesto. Iki jo galima apie 8 val. dardėti autobusu arba kirsti vandeniu kampą ir su laivu nuplaukti per 5 val. Pasirinkom pastarąjį variantą. Pirma užduotis – nuvykti į Kučino keltų uostą. Žinome, kur maždaug jis yra, žinome, kad į tą pusę važiuoja autobusai, bet iki galo nepriveža, reikia paeiti galiuką patiems. Vėl tenka pakovoti su viešuoju transportu. Stoties „profesionalieji“ darbuotojai įrodinėja, kad važiuoja tik maršrutas X. Man iš tvarkaraščių atrodo, kad važiuoja ir Y bei Z, nes beveik iki galo sutampa maršrutų gatvių pavadinimai. Kadangi jie pusvalandžiu ankstesni, atrodo saugiau rinktis juos, nei X. Vienas stoties darbuotojas aiškina, kad nieko nebus, tikrai jie mūsų ten neveš tom gatvėm, kurios surašytos. Einu pas kitą, tas jau aiškina priešingai, kad tom gatvėm važiuos, net žemėlapyje jas susirandam, viskas netoli uosto. Bet vos paminiu patį uostą, staiga ima tikinti, kad nenuveš. Neaišku, kuo tikėti… Einu į jau stovintį autobusą Y, pasakau vairuotojui, kad man reikia tokios ir tokios gatvės, sako, kad ten ir važiuoja, bet kai pasakau, kad mes eisime iki uosto, viskas taip pat apsiverčia ir mus veja lauk, kad lauktume X. Bandau paaiškinti, kad mums viskas tinka, rodau žemėlapį, kad viskas arti, bet perdega vairuotojo galvos saugikliai ar kas kitas nutinka ir jis į jokias kalbas nesileidžia, turime palikti autobusą. Žodžiu, jokios logikos, lankstumo ar pagalbos. Bumbėdami laukiame maršruto X, sulaukiame, jis išvažiuoja kiek vėluodamas, privažiuoja sankryžą, kurią turėjo privažiuoti ir kiti maršrutai, pasuka link uosto, paveža gal kokius 500 m ir paleidžia. Rodo į laukus, sako, ten uostas. Laiko ne tiek ir daug, lekiam kažkokiu keliu, paskui per pievas, paklausiam poros žmonių, dar kiek paeinam neaiškiomis vietomis, bet galiausiai uostą surandam. Kaip matyti, labai patogus susisiekimas iš miesto, nėra ką ir sakyti.

Laivas nei didelis nei mažas. Galima būti po stogu, žiūrėti televizorių, per kurį rodo kelių dešimtmečių senumo Honkongo kovinius filmus, ir šiek tiek drebėti nuo šalčio, nes kondicionieriai sujungti negailint.

_IGP8932

Arba… galima lipti į antrą aukštą, į atvirą orą, kur pučia tropinis vėjelis, o norint iš po pastogės įmanoma išlįsti ir ant saulės.

_IGP9062

_IGP8944

Antram aukšte ir į pro šalį plaukiančius vaizdus smagiau dairytis, todėl ten didžiumą laiko ir prabuvom. Iš pradžių atvira jūra su kitais laiveliais tolumoje.

_IGP8940

Bet antra kelionės pusė tęsiasi įplaukus į upių labirintą, kuris gerai matosi žemėlapyje. Prasideda palmėmis apaugusios pakrantės ir nedidelės gyvenvietės.

_IGP9033

_IGP9054

_IGP8953

_IGP8959

Šie paupiai taip pat garsėja kaip pagrindinė medienos iš Saravako eksporto vieta. Iš tiesų, plaukiant galima pamatyti daugybę rąstų krūvų, lentpjūvių, baržų, traukiančių rąstus vandeniu, arba didelių laivų, prikrautų medienos.

_IGP8981

_IGP8976

_IGP9072

_IGP9089

_IGP9098

_IGP9112

Galiausiai išlenda ir pats Sibu miestas.

_IGP9119

Paliekam laivą ir dairomės, kas čia įdomaus aplinkui. Tolimesnis planas yra su naktiniu autobusu važiuoti iki Miri miesto, todėl turime kelias valandas laisvo laiko.

_IGP9125

_IGP9127

_IGP9190

_IGP9191

_IGP9129

_IGP9130

Miestas kaip miestas. Visko yra po truputį. Labiausiai patiko turgus, prie kurio ir leidom laiką.

_IGP9133

_IGP9136

_IGP9139

_IGP9140

_IGP9164

Paskanavom mažųjų bananų, vietinių vaisių duku, kiek panašių į ličius, ir tradiciškai išgėrėm kokosą.

_IGP9159

Tarpmiestinė stotis už miesto, todėl reikia pavažiuoti su autobusu. Stotyje klausiu vienos konduktorės, pardavinėjančios autobusų bilietus, ji sako, kad niekas ten nevažiuoja, imkite taksi. Klausiu kitos – paaiškėja, kad visgi važiuoja :-) Nors paskutinis autobusas kiek ankstokas, nei mums reikėtų, bet perkam bilietą už litą ir judam pirmyn.

_IGP9202

_IGP9204

_IGP9207

_IGP9209

Stotyje laiko dar nemažai, bet kažkur eiti pasivaikščioti nelabai yra kur. Aplink gyvenamieji namai, kelios parduotuvėlės ir… didokas prekybos centras, kad galėtume apsižvalgyti, ką perką vietos gyventojai. Taip nieko per daug neveikdami ir prasėdim kelias likusias valandas.

_IGP9213

Stebime atvykstančius, išvykstančius ir autobusų kompanijų darbuotojus, besirūpinančius pervežamais daiktais. Čia, matomai, populiaru kažką įduoti vežti autobusui, nes keliauja ne tik neaišku ko pridėtos dėžės, bet ir šaldytuvai arba automobilių kėbulo dalys.

_IGP9216

Tačiau viskas vyksta gan atsipalaidavus. Apskritai susidarė įspūdis, kad Malaizijoje žmonės per daug nepersistengia. Tarkime, prie turgelio sėdėjo kažkokią neaiškią funkciją atliekantis apsauginis.

_IGP9177

Minėtoje didelėje parduotuvėje salės darbuotojai susėdę šnekučiavosi, o turintys dėlioti prekes tai darė pagal patarlę „darbas ne vilkas, į mišką nepabėgs“ :-)

_IGP9229

_IGP9231

Prieš vidurnaktį sulaukę autobuso, punktualiai pajudėjome link Miri. Keleivių nedaug, pavyko patogiai kiekvienam užsiimti dvi vietas ir jose atsigulus pamiegoti. Paryčiais sklandžiai pasiekėme kelionės tikslą, bet ten nieko nenuveikėme, tik kiek luktelėję persėdom į kitą autobusą. Šis jau ne tarpmiestinis, o tarptautinis, vežantis į Brunėjų ir jo skambiai pavadintą sostinę Bandar Seri Begavaną.

Du ryto stoties vaizdeliai:

_IGP9233

_IGP9235

Iki Brunėjaus pasienio jokių jau lig tol nematytų vaizdų – truputis kaimelių ir palmių plantacijos.

_IGP9239

_IGP9243

O kas toliau – palieku kitam kartui.

Posted 2013/04/01 by linasd in Malaizija

Tagged with

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )