Seulo mašinos   Leave a comment

Šiandien pas mane nieko įdomesnio nenutiko, eilinis ketvirtadienis su paskaitomis. Bet kad užbėgantiems į šį blogą nebūtų nuobodu, trumpai papasakosiu apie Seulo gatvinį transportą. Pats čia esu tik pėstysis, todėl ir visi pastebėjimai bus iš šono.

Gan tipinė Seulo sankryža.

Seulo gatvės po pabuvimo čia tris savaites atrodo nelabai kuo išsiskiriančios nuo kitų miestų. Mašinų srautas aktyvus, tačiau nėra itin perkrautas, o kamščių lig šiol neteko pamatyti. Tiesa, važiuojant su autobusu iš oro uosto tekdavo vis stabtelti dėl susidariusios vienos kitos grūsties, bet ilgesnio stovėjimo ir laukimo nebuvo nei vieno.

Seulo vairavimo kultūra svyruoja tarp tvarkos ir saikingo chaoso. Taisyklių laikomasi, jeigu jos prisideda prie bendros gerovės, tačiau tuo pačiu pasinaudojama ir progomis jas pažeisti kai tai nesukelia kitiems pavojaus. Pavyzdžiui, jeigu taviškė juosta užsikimšus, o priešpriešinė tuščia ir reikia netoliese pasukti į kairę, tai nieko stebėtino, kad išvažiuosi prieš eismą ir pasuksi. Tuo tarpu motociklininkai čia apskritai malasi ir laviruoja kaip tik jiems patogu, kartais nepaisydami nei ženklų, nei šviesoforų. Jau nebestebina, kad einant šaligatviu išgirsti kažką atburzgiantį ir turi pasitraukti į šoną, nes motociklo vairuotojui tiesiog pasirodė, kad taip važiuoti patogiau nei gatve.

Toks dalykas kaip pėsčiųjų praleidimas per perėją čia beveik neegzistuoja, todėl norint pereiti gatvę reikia arba už save pakovoti (pavyzdžiui, ištiesti priešais atvažiuojančią mašiną ranką, ją sustabdyti ir tada pereiti) arba stovėti ir laukti kol mašinų sraute atsiras pakankamas tarpas perbėgti į kitą pusę. Dar mašinas priverčia sustoti didesnis pėsčiųjų skaičius. Bet šiaip čia reikia būti atidžiam ir neprarasti budrumo.

Be paprastų lengvųjų mašinų Seule labai dažnos kitos dvi transporto rūšys:

Pirmiausia - įvairiausi motociklai, mopedai, motoroleriai ir kitokie varikliniai dviračiai (kirtis ant pirmos "a"). Tiesa, "britvų" tik viena kita.

Dažniausiai tai darbinė priemonė, su kuria pervežamos smulkios prekės.

"Pagerintas" motocikliukas, išvežiojantis daržoves.

Antra populiari transporto rūšis yra nedideli furgonėliai, kaip kad šis priekyje stovintis mėlynas. Jie taip pat išvežioja įvairiausias prekes.

Galiausiai galima išrinkti populiariausias mašinų markes. Aš jas sudėliočiau taip: apie 60% visų gatvėje matomų mašinų yra pagamintos Hyundai; 30% – Kia; o likusius 10% pasidalina Renault Samsung, Daewoo ir keletas kartais pamatomų europietiškų mašinų, kaip kad Opel arba Mercedes-Benz.

Kaip matyti, korėjietiška mašinų rinka pilnai užpildyta vietinių gamintojų. Ir kas man pačiam buvo keisčiausia, per visą laiką dar neteko pastebėti nei vienos japoniškos markės.

Ir jau paskutinė detalė: didžioji dauguma lengvųjų mašinų Seule yra gan naujos. Savininkai jas mėgsta dažnai plauti ir išblizginti, todėl kartais atrodo, kad aplink dauguma automobilių yra tarsi tik išvažiavę iš parduotuvės :)

Posted 2011/03/17 by linasd in Pietų Korėja

Tagged with

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: